we will keep on dreaming

Å herregud vad skönt jag sov inatt! Somnade som jag skrev strax efter sju och jag är glad över att jag satt telefonen på ljudlös! Vaknade till vid tresnåret och kikade på mobilen, artonhundra händelser, jag stängde ner och somnade gott om! Tant T kom förbi runt halv nio och körde upp mig ur sängen. Så sov mellan 19-8.30 vilket var mer än välbehövligt!
 
For ut till stallet en sväng och tog en snabb vända med hästarna. Calle har lyckats med något igen och vänster bakkota var hård/svullen så även senorna. Dock inte öm alls eller någon rörelsestörning what so ever. Vi avvaktar lite men troligtvis så är han lite överansträngd ifrån all lera i hagen. Det är inte klokt! Trots att vi har en så pass stor hage med sina torra partier så väljer hästarna att inte vara ifrån höbalen och leran mer än när dom får komma in på dagen. Knasiga djur det där!
 
Vid ett så knallade jag ner till jobbet och tog mig igenom mitt kvällspass. Gud vad jag trivs på det här stället. Verkligen! Hoppas dom trivs lite med mig också, haha!
Gör sista passet för denna vecka imorgon, slutar två vilket känns megaskönt!
 
Ska när jag slutat göra något inte allt för roligt - byta ut mitt punkterade bakdäck. Så går det när man ska upp och köra på trottoarkanter.. Fybubblan. Stackars min pärla, han ser jätteledsen ut där han står. Men imorgon så rustar jag upp oss för vintern och kastar på vinterdäcken. Då har jag det gjort och jag slipper byta ut ena bakdäcket två gånger..
 
Nej, nu ska jag ta och krypa ner under täcket!
 
Just ja, fick en riktigt bra nyhet nu ikväll. Fick svar ifrån Vård & Omsorgscollege här i stan och jag kom in! Så lyckas jag bomma universitetsansökningarna så har jag alltid kommit in här! Känns så jäkla skönt att jag inte kan beskriva. Woopwoop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback