roadtrip to heaven

Jag lever, tro inget annat bara för att jag inte bloggat.
Jag befinner mig just nu på västkusten och mår prima ballerina! Det är här jag ska bo, leva och dö.. Ungefär.
 
I måndags morgon så började jag packa (för att packa någon dag innan eller förbereda sig finns inte på min världskarta) och strax efter tolv så gasade jag emot syster och kusten. Jag har på dessa dagar hjälpt syster att flytta in i hennes nya lägenhet - LOVE IT! Vi har varit på IKEA, beställt säng och en strövat omkring i Göteborg. Vi har kommit fram till att det går prima att skruva med en stekspade!
 
Idag skulle en hantverkare komma och fixa fönstret som har fått en vattenläcka och det visste jag om redan igår då han kom och kikade in. Jag frågade ungefär när och han svarade givetvis en tid som jag, två sekunder senare glömde bort. Någongång runt åtta var allt jag visste. Så jag gick upp sju men var på tok för trött för att gå upp då så jag pratade med mig själv och kom fram till att en hantverkare nog börjar jobba kvart över åtta och att han sa kvart över åtta till mig. Lycklig så somnade jag om och vaknar kvart i åtta av att det plingar på dörren. Jag öppnade i ett linne och trosor samt en stockad over-size tröja och där står mannen och flinar. Jävla hantverkare att komma i tid!
Så jag släpper in honom, fixar undan teven (som vi skulle gjort igår!) och springer sedan in på toaletten. Så nu är jag utkastad för resten av dagen. Just i skrivande stund så befinner jag mig på ett fik i Strömstad, ska snart ta mig till biblioteket där jag ska skriva ut några cv'n och sedan gasa bort emot Nordby Center. Vi får se hur det blir med jobbsök - om jag inte fegar ur och bara köper en tröja istället. Haha. Skulle vara typiskt mig!
 
I helgen så blir det kanske en båttur och lite havschill om det är bra väder. Jag och syster ska se till att ha en liten inflyttningsfest också. Hon är på god väg med sitt liv och det är värt att firas!
 
Bloggningen vet jag inte hur det kommer bli med. Har inget internetmottagning på telefonen i lägenheten så det tar mig x antal minuter att bara kolla lite facebook så jag får nöja mig med det. Känner ni för att vara sociala med mig så får ni ringa eller smsa!
 
PUSS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback