can't stop me from trying

Eftersom jag är sömnlös och befinner mig i ett hem utan mirakelpiller så låter jag natten fortgå med lite bloggande och pluggande. Det gäller att planera effektivt eller hur är det?
 
Nattsuddandet har dragit sig in på sociala sampel, det känns som att på sistone så har snacket eskalerat. Jag har alltid haft den principen att sådant snack går in i ett öra och ut i nästa med förhoppningen att jag inte verkar allt för intresserad. Just skvaller och skitsnack har facinerat mig.
Förr i tiden, ung och dum, så var det en hög status att veta mycket om många. Man skulle veta smaskiga detaljer om människor man faktiskt aldrig träffar, allt för att vinna respekt hos åhöraren. Vet man för mycket idag så är man en bitch och det är inte alls accepterat på samma sätt, inte i min åldersgrupp i alla fall. Det man vet om andra sitter man i sitt stilla sinne och gottar sig i.
 
Skitsnacket idag går ut på att förstöra för andra eller få sig själv i bättre dager. Jag kan erkänna att jag tycker det är lite roligt att ta del i snacket och använda det på helt andra sätt än vad personen förväntat sig. Att vara tyst eller göra helt åt andra hållet och dra upp det tillsammans med personen/personerna det gäller. Allt för att uppväcka en reaktion. Kalla mig bitch, iskall eller helt enkelt bara jävligt manipulerande. Nedlåtande ord om mig själv eller bra egenskaper?
 
För mindre än ett halvår sedan var jag själv utsatt som huvudperson i ett drama men med just dom orden som ovan så vann jag det hela istället. Ibland skrämmer jag mig själv över hur pass uträknat jag kan bete mig, who to blame? Jag har fått erfara att varje man klarar sig självt och så är det väl ändå i slutänden?
 
Det jag ville komma fram till var lite att jag bryr mig ganska lite om saker som jag inte får höra ifrån personer själv. Vad har jag för större nytta av att veta sådant folk väljer att inte dela med sig av? På ett personligt/privat plan kanske ska tilläggas då det går lite emot vad jag faktiskt läser till.
 
/Sömlösa bitchen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback