we can all belive

Sen är det ju det här med att försöka hålla en jämn uppdatering. Fredrika är på mig som en blodigel och jag ska bli bättre - när jag gör annat än att jobba och peta mig i naveln.
 
Här om veckan flyttade vi i alla fall hästarna. Det blev av. Som vi sa. Innan sommaren var slut. Konstigt! Tarja sadlade Calle och gav sig ut i regnet (man får ju inte rida långt i fint väder..) för att påbörja den milslånga vägen uppför berget. Jag slängde med mig en livvakt och ställde mig vid bron för att invänta ekipaget. Att återuppleva det som hände förra gången vid bron ville jag inte så med en stor stark man i baksätet så var jag lugn. Haha!
Calle som är totalt livrädd för allt som har med vatten att göra kopplade bort verkligheten på den trånga bron (och min bil åkte ju framför så "dör inte den - dör inte jag!") och traskade rätt över. Jag for tillbaka till stallet och lastade på Shalinka i transporten som var övertaggad. Men hon stod stilla hela vägen och backade stillsamt ur när vi var framme. Kanonhäst!
 
Men dom har problem där ute våra puckohästar. Det är inte alls samma rörelse/ljud som hemma och varje gång vi kommer ut så blir dom överlyckliga och tror dom ska få åka hem. Vi har absolut inga naturhästar som tycker om att vara ute - och speciellt inte i SKOGEN!
Vi var ute på en kort ridtur i förrgår och jäklar vad allt var läskigt. Stenar, träd, flaggor och vem vet vad. Dom såg spöken i skogen och uppförde sig supermärkligt. Godbyhästar ända ut i hovspetsarna. I Godby finns inga monster.
 
Mellan lite jobb och annat så har jag faktiskt pluggat också. Eller ja.. en dag innan har jag pluggat. Lämnat in en hemtenta plus att jag var in och skrev en tenta i tisdags. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag blir godkänd så jag blir av med dom. Skolan drar igång igen i september och då blir jag Eskilstunabo på heltid. Vet ni hur det pirrar i magen varje gång den tanken dyker upp? Jisses..
 
 
Älskade Tant T och jag
 

Kommentarer
Fredrika säger:

Woohoo :D

2013-08-16 | 15:41:53
Bloggadress: http://fredrikalidman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback