moving on, away from here

När proffsen är borta så dansar dom andra på bordet, eller hur var det? Jag är lite bitter men jäkligt tacksam över all hjälp i stallet kanske jag ska börja med att säga. Tiden räcker inte till, inte ett dugg.
 
Jag var ut och betalade för silaget idag och insåg att det svämmar över utav silage i hagen. Tredubbelt som det borde vara. Djuren dör inte utav att gå och plocka lite utan det är snarare bättre än att det ligger överfulla högar överallt. Ungefär 2/3 av en bal har gått åt sedan i måndags, hur lyckas man med det? Fick lite banna utav Erik och jag lovade att styra upp det hela. Steg ett var att plocka bort ungefär tio kilo och då ligger det kvar lika mycket! Jag är bra på att skriva förtydliganden på tavlan så det blev steg två. Kanske ska rita pilar till vart vågen och påsarna hänger också? Haha.
Drog även ner givan ett kilo så får vi se hur det artar sig och om det blir bra eller för lite.
 
Stack iväg en sväng till granngården och inhandlade lite nödvändigheter, plånboken skrek hjärtskärande. Blir ingen utgång i helgen inte. Men vad gör man inte för djuren?
 
Dagen är inte slut där inte, nej vid åtta imorse så kastade jag iväg ungarna till dagis respektive skola innan jag åkte och höll min älskade tant T lite sällskap. Glömde nästan bort att nämna att jag fixade 'stallstädningen' dessutom. Nu kanske vi får stå kvar en månad till (om dom inte granskar listerna med lupp) hehe. Jag känner mig jävligt effektiv idag, trots att jag bara sovit ca fyra timmar inatt. Men jag gör allt för att skjuta upp tentorna. Vill ni veta vilken fucking jävla ångest jag har? JAG ÄR INTE FÄRDIG!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback