the things we used to be

Effektiv tisdag må jag säga.
Tant T kom på morgonen och vi slängde i oss lite frukost innan vi tog oss ut till stallet. Hon har en knäpp axel så jag har gett henne uppdaget (som jag annars besitter) att inte göra någonting utan att titta på när jag gör allt. Haha, det är en bra arbetsfördelning, i alla fall när det är jag som får stå som ett mähä och titta på!
Vi gjorde i ordning det mesta i stallet innan vi stack iväg och handlade lite foder och fördrev tiden på Dollarstore. Det är lätt att summan sticker iväg när 'allt är så billigt, den tar jag'! Men fick med mig en lampa som jag tjatat på mig själv att inhandla länge nu. Mister J har ingenting att säga till om i hans lägenhet, i've got the pussy, i make the rules - typ.
 
Sedan fixade vi till det sista i stallet, klappade hästarna och åkte hem igen. Nu sitter jag nyduschad, nyäten och ska snart ner och jobba några timmar. Skönt när det ännu inte är så mycket i skolan att jag faktiskt kan och orkar jobba lite. Det kommer i alla fall kännas fint när det blir ett extra tillskott på kontot!
Ännu ett plus är ju att jag älskar arbetskollegorna, speciellt där jag var i sommras.
Har nog dessutom glömt att nämna det faktum att jag blir kvar på Hällbacken till sommaren. Chefen ringde förra veckan och frågade om jag ville vilket jag inte tvekade en sekund på att tacka ja till. Nu återstår det bara att hålla tummarna att jag blir placerad på rätt ställe!
 
Nej, nu ska jag kila iväg och bråka med gamlingarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback