the world is turning

Varför är det nästan alltid så att när det är fint väder ute så håller man sig inomhus?
Imorse så ringde mamma och väckte mig för att hon visste ville åka och mäta i min lägenhet. Så jag mötte upp henne och Kent i Etuna för att grundligt mäta varenda vrå.
 
Sedan kurrade våra magar och vi traskade runt för att hitta något bra ställe att äta på. Efter att vi nobbat ett par så tröttnade vi och tog egentligen första bästa vilket visade sig vara en tiopoängare! Så himla gott, fräsht och billigt. Vad det heter eller vart det låg har jag självklart ingen aning om. Bättre lycka nästa gång.
 
Kent for hem efter det och vi kryssade mellan studentflak och tokiga studenter när vi rattade ut ifrån stan. Jag vill också ta studenten - igen! Men vi styrde kosan emot IKEA i västerås där det faktiskt var nästintill folktomt. Wooopa! Tror vi spenderade nästintill fyra timmar där inne och bara plockade på oss en massa!
Nu har jag inhandlat ett soffbord och tevebänk samt valt ut vilken soffa jag ska plocka med mig. Kanonsnyggt kommer det blir! Så nu är det bara att hitta en säng sedan är 'de stora' färdigt. Spännande.
 
Nu åter till tentaplugg, imorgon gäller det. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback