we should try our wings

Hur lätt är det att bränna femton fucking tusen? Heter man Saxin och går in på Ikea så är det rätt enkelt.
Nu har jag på mindre än en vecka vart inne på Ikea två gånger och köpt mig ett helt bohag. Känns lite småskrämmande måste jag erkänna. Det har inte riktigt trängt in i mitt huvud att jag faktiskt ska flytta. Jag, bo själv. Åh herregud!
 
Idag var alltså jag, mamma och Kent iväg till västerås med släp och rockade loss. Jag handlade max fem saker där inne men det kostade mig nio tusen. En soffa och en säng rikare blev jag. Så for vi över till Etuna för att lasta in och montera upp allting. Jag som arbetsledare och Kent som montör. Mamma töntade sig och skar sönder kartongerna för att ta med sig hem och kasta i återvinningen. Sopa!
Jävlar va snygg soffa jag har nu, superpraktisk dessutom då det är en bäddsoffa med smart förvaring. Me like!
 
Benen som mamma hade med till sängen jag köpte passade givetvis inte så den står just nu på golvet, men vad gör det om tusen år? Sedan ska en teve upp, fick ta pappas nya som har tittat på max två gånger (i två minuter då han tvärslocknar direkt han lägger sig). Slutfixen med snygga detaljer som ljus, tavlor och sådant får jag ta sedan när jag bott in mig lite och fått påfyllning på kontot. Skönt att jag ska jobba precis hela sommaren och nästan enbart har mördarpass - storkovan!
 
Nej, nu ska jag återgå till lite tentaplugg - har omtenta imorgon och hittar absolut ingen info om VART tentan äger rum. Ska bli spännande imorgon.. Godnatt och allt sånt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback