du hade mer än vad jag förväntat mig

Det är lite svag uppdatering här inne men det beror på att inget direkt spännande faktiskt händer. Det enda min vardag består utav är skola, kaffe, stall, kaffe, plugg, stall osv. Ni förstår att det inte blir så himla mycket att skriva om. Jag skulle ju kunna skriva om tankar och funderingar - men jag vill inte att ni ska få min idioti svart på vitt. Haha!
Man väljer ju hur folk ska uppfatta en, ellerhur?
 
Men jag kan nämna att vi släppte hästarna i skogshagen här i veckan. Tant T sa att vi var tvugna att be bönderna köra fram mer hö och jag tyckte att det kunde gå lika bra att släppa dom. Impulsiva? Vi? Nejdå!
Alex som förmodligen aldrig gått i en liknande hage hade lite problem till en början men börjar nu röra sig lite mer obehindrat över sten och stock. Man märker hur jäkla säker Calle är på foten när dom två går bredvid varandra. C bara forcerar, oavsett om det är ett gäng stenar eller ligger pinnar överallt. Det är vissa gånger som man står och håller för ögonen när han drar en repa i skogshagen, men han är ju överrörlig och kan säkerligen slå knut på sig själv om han bara vill..
 
Haha, på tal om ingenting så tävlade jag och tjockishästen i fredags. Jag kan ge en hel uppdatering om detta senare då det finns några 'guldklimpar' i hela förloppet. Kan meddela att Calle är en fegis och stannade på i stort sett alla hinder för att titta, alla utom dom två där det VAR läskigt (högtalare, dommarbås, hindermaterial osv). På sista hindret red jag an tre gånger varav jag fattade galopp sista gången. En av funktionärerna hade börjat smacka när han vägrat ett par gånger och på sista hindret var han skapligt förvirrad så han kastade sig åt sidan och jag flög i backen. Vi smackar sällan på våra hästar, och speciellt inte ifrån backen när någon annan rider. C som är himla känslig för nya saker fick ju tuppjuck. Nej, det fanns mycket som inte var bra uppe på ridskolan denna tävling. Kanske dags för dom att besöka större tävlingsplatser för att se hur det egentligen ska gå till?
Mest irriterad är jag över funktionärerna. Hade inte sagt något om det var en liten rackare på en ridskolehäst som dom känner igen. Men en privatryttare på en märkbart stressad häst? Ehm..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback