one thing i will do

Jag var och slängde pengar runt mig igår. Drugdealing, typ. Nej så illa var det inte. Jag sålde och köpte något likvärdigt - kurslitteratur! Tog skolbussen till Västerås där jag mötte upp en tjej som jag köpte utav. Åttahundra fucking spänn för två böcker som är på engelska, fyfan! Sen kom tjej nummer två som jag sålde böcker till istället. Fick tillbaka sexhundra så egentligen slösade jag enbart tvåhundra. Känns lite bättre. Bara lite.
 
När jag ändå var i Västerås så blev jag upphämtad av Masiel efter två timmar "pluggande" i skolbiblioteket. Vet ni hur oändligt många böcker dom har på MDH i Västerås? Jag skulle ha tagit ett kort, fan! Satt på våning två och fick rysningar. Förstår ni hur många ord och bokstäver som fanns i det rummet? Herregud alltså..
 
Vi slog oss ner på Grändcafét om jag inte missminner mig. Något sådant hette det i alla fall och jäklar vad got mat dom hade! Tog lasange och det var bland det bästa (efter pappas såklart!) i lasangeväg jag ätit. Till det fick man en kall pastasallad-likanande. Det var pasta med små kikärtor blandat med en pestosås. Oh my vad gott det var!
Försökte komma ikapp vad som hänt i våra liv men det var så jäääkla länge sedan vi sågs så hann bara med en snabb sammanfattning av allt. Men vi bokade in en träff på lördag när jag ändå är hemma i stan.
Det är så jävla skönt att ha vänner som henne. Vi har inte setts på jag vet inte hur länge, det är nog mer än ett halvår skulle jag tippa. Men när man väl ses så är det ingen big deal, som om vi sågs igår. Vi hörs knappt av heller, men oasvett så spelar det ingen roll. Hatar folk som tjatar på att man måste höra av sig mera. Jag är ingen social människa egentligen. Trivs bättre i en mörk grotta.
 
Hur som, ska styra kosan till Arboga efter föreläsningen imorgon. Blir bowlingkross av jobbarkompisarna (jag som ska krossas alltså - slutar alltid så..). Jag kastar klot åt fel håll och de gånger som jag faktiskt hamnar rätt så hånglar klotet med rännan istället. Superkass är jag! Men det är alltid så otroligt roligt att umgås med det gänget att det inte spelar någon roll. Bästa kollegorna!
 
Ska mysa med syster också som kommer över imorgon. Har planerat lite roligheter för henne. När jag äntligen fått henne nära så ska den jäveln flytta igen. Men hon är förlåten genom att bosätta sig i paradiset med väääärldens utsikt. Jag vet en som kommer bo där i sommar! Haha.
 
 
Denna bild är värd att visas igen. Söta Fjantos på räkfrossan.
(Samma kväll både hon och jag cyklar omkull på hemvägen.. He-he-he)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback