helpful or heartless

I skrivande stund så håller jag på att städa. Dammsuger mitt rum rättare sagt. Skönt när maskiner gör skitgörat!
Har nyss kommit hem ifrån en Köpingstur där jag blev två skor rikare. Var tvungen att köpa ett par höstskor och eftersom det är rea på DinSko så måste man ju kika. Hittade skorna jag blev kär i förra året (som Sofia stolt visade upp och gjorde mig grön av avund..) för ynka två hundra. Men jag blir alltid snål och väl i kassan så sa jag att avvaktar med klackarna. Fick då reda på att köper man två eller fler par skor så får man 20% vilket även gällde för reaskor. Lättövertalad som jag är emellanåt så köpte jag dom och det visade sig att jag kammade hem klackarna för FEMTIOÅTTA riksdaler! Originalpriset på dom var 699 och nedsatta på rean till 199 men blev mina för 58:-. Det kan jag nog överleva. Älskade rea!

Sen där det med att man aldrig har några kläder att ta på sig.. det stämmer ju verkligen inte när man flyttar! Har plockat ihop en ikeapåse och en väska med kläder som jag tar med mig denna vända. När jag flyttade så hade jag tre KARTONGER med enbart kläder och ännu finns det kläder kvar här men som jag väljer att lämna - just nu. Herregud vad skit man äger..

Nej, nu ska jag se vad dammsugaren där inne i rummet piper om sedan invänta pappa som är gullig nog att skjutsa mig ända hem. Guld!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback